Alla inlägg den 13 januari 2014

Av Ia Hornesjö - 13 januari 2014 12:35

Idag ska min lilla kille Xanthos få flytta. Det känns väl så där för oss alla tror jag, han är ju en riktig liten charmknutte som vi alla både fyrbentingar och tvåbentingar älskar.  Men att han ska flytta är inte konstigt, det var ju bestämt från början att det inte skulle sparas någon hanvalp denna gång.. Men  jag vet ju vad som gäller så idag har jag varit riktigt på hugget för att lära honom vett och fason. Började med att vi var ute i morse och hade riktigt hårda lekar. Sen när vi kom in så fick han faktiskt vila ett bra tag och vi andra tog det också lugnt.

Men nu har jag jobbat lite med uppfostran här inne i köket.

 

Sen när jag hade fått ner honom på rygg och jag märkte att han ville sluta leka så gick jag som en snäll mamma och hämtade mitt tuggben och la det framför honom och han som aldrig förut har brytt sig om dessa ben blev jätteglad och började direkt att gnaga på det, så nu får ha ta det med sig när han flyttar. Han får också ta med sig sin brorsa X-tra.

 

Det syns väl att han njuter. Matte säger att det är helt okej att ha tuggar på ett sådant här stor ben, men de där små pinnarna eller små ben med knutar det få aldrig några valpar tugga på här hemma.

Men så kom tiden å min lilla Xanthos skulle hämtas, ja jag visste ju allt det förr eller senare skulle ske, men som sagt han var ju min lilla bebis och klart jag undrar var han tar vägen och hur han klarar detta.

 

De var så försiktiga hela familjen och matte sa att det var bara underbart att se dem ta med sig "vår" lilla kille.  Men visst gjorde det lite ont när han inte riktigt ville följa med familjen ut genom grinden, men till slut så gick även detta bra.

Men jag har flera gånger satt mig i Xanthons  korg och väntat på att han skulle komma tillbaka   men matte har nu förklarart för mig att han har flyttat till en annan och egen familj, så jag kommer säkert att fatta detta snart och var min vanliga tjej igen.

Hoppas ni alla har haft det trevlig när ni har läst min blogg, för nu lär det inte bli så mycker mer för matte att skriva.

Olga

Av Ia Hornesjö - 13 januari 2014 06:52

Idag var blev det en massa bus och lek i snön. Sen ställde sig matte och gjorde små semlor och jag hörde att hon sa till husse att hon måste ha något fikabröd när valpspekulanterna kom. Ah, den dagen har kommit nu då jag måste lämna ifrån mig min lilla kille, tänkte jag och då vet jag ju att han måste uppfostras ordentligt, så lika bra att sätta igång direkt med lite uppläxning under leken.

Så blev klockan 15.00 och jag hörde nog att det var någon som pratade där ute, så både jag, Xanthos och alla mina sex kompisar rusade ut och mötte familjen. Vi blev jätteglada när de kom för det var inte bara lilla killen de brydde sig om utan alla vi fick lika mycket uppmärksamhet.  

Gissas vi blev lyckliga när vi fick sä här mycket med uppmärksamhet.

 

Vilken lycka det var för Xanthos blivande matte när hon äntligen fick hålla honom i famnen.

 

Qling måste ju visa direkt att han är en duktig apportör och det var lite roligt för alla våra hundar spring ju runt med saker i mun, men det hade aldrig deras första cocker gjort, så detta var ju något nytt för dem alla.

 

Jag visar min lycka över att de är här och vill gärna kramas och pussas.

     

 

Morfar Opus gillar att bli klappad och få sitta i knät och har någon börjat med detta så vill han inte gå därifrån.

 

Xanhtos fann sig till rätta hos alla.

    Matte skrattade och sa "fattar inte varför alla sätter sig på golvet så fort de kommer till oss, men klart det är ju lika bra för vi vill ju ha lite knän att krypa upp i och visa hur vänliga och snälla vi är. Det blev en massa gullande med oss alla innan fikat var klart och matte sa att nu går vi in i vardagsrummet och tar med oss bara Xanthos och Olga så ni kan få lära känna dem lite bättre. Jag märkte nog att det var lite svårt för Xanthos nya matte, husse och barnen att sitta stilla vid fikabordet, för de ville ju såg gärna vara med och se vad deras lilla kille gjorde och massa bilder tog de också. De var här många timmar och det gillar min matte och husse, just att man kan lugnt och stilla vara kvar och bekanta sig med både dem och alla hundar. Så när det nästan hande gått 2 timmar så kände matte att det skulle bli ganska så lätt att lämna över lilla killen i en annans ägo och de som ska ha honom var lika förtjusta de, så det här kommer att gå jättebra.

När alla papper var skrivna och de fått instruktion i trimning mm mm så var det bara för matte att ta den där sista bilden, på hela familjen med lilla nytillskottet i famnen.

Mer kommer senare i kväll när han hämtas och sen har den nya familjen lovat att de kommer att skicka bilder och sen kommer de ju tillbaka och får honom lite trimmad, så helt kommer inte matte att lägga ner den här bloggen.

Olga

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards