Direktlänk till inlägg 23 december 2013

Dan före dopparedan

Av Ia Hornesjö - 23 december 2013 15:27

I morse när matte och husse satt vid köksbordet så hörde jag matte säga "tänk att det är dan före dopparedan", jag lyssnade lite mer och undrade vad hon menar, hon brukar ju säga till oss hundar "doppa er nu" men då handlar det ju om när vi är vid sjön. Äh, jag bryr mig inte om vad hon menar, finns så många konstiga uttryck så allt kan man ju inte fatta.

Matte hade sagt att det skulle komma ett par och titta på Xanthos idag, vet ju att matte och husse är jättenoga vilka som kommer hit för att kolla honom och matte har ju redan sagt nej till ett par som har ringt och frågat om honom, bara för att de bott så långt bort, men just den här tjejen kände matte lite för när hon ringde och såg nog fram emot att få träffa. Men de hade fått förhinder så de kom aldrig idag.. så istället så tog matte och husse med sig Xanthos till Kungens Kurva för de skulle till Sea och handla hundmat. Alla mattes och husses valpar får miljöträna första gången med att åka just till detta stället. Det är så bra säger de att det alltid finns folk som vill klappa på honom där.

 

Först fick han undersöka buren som han skulle åka i och det var som vanligt inga problem, han kollade noga och la sig sedan ner och somnade när matte och husse körde iväg.

 

När de kom fram till Sea så öppnade husse bakluckan och Xanhtos blev nyfiken och ställde sig upp och kollade var han var.

 

Oj här var det stora världen, först så gick han så fint fram mot dörren, men så helst pötlsligt så tyckte han nog att

   

husse fötter kändes lite tryggare.

Väl inne i affären så var det massor med folk och även en massa hundar, så Xanthos som är så liten ännu och inte får träffa några andra hundar fick tryggt sitta i husse famn och bli klappad av de som ville.

 

Det fanns många nyfikna hundar där inne som säkert undrade vad det var som husse hade i famnen.

 

Sen fick han krypa tillbaka in i buren igen så att vi kunde åka hem med all hans mat.

 

Det är ju en mat han känner till, fast annars brukar det vara burgare som han får, men det är ju precis samma mat så det spelar ju ingen roll-

Men han kände igen lukten och slickade på korven innan han fick gå in igen.

Ja det var hans miljöträning denna dag, åka bil, träffa människor och se den stora världen.

I morgon är det julafton och då hoppas jag inte att husse och matte har glömt att köpa julklappar åt oss alla.

Olga    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 13 januari 2014 12:35

Idag ska min lilla kille Xanthos få flytta. Det känns väl så där för oss alla tror jag, han är ju en riktig liten charmknutte som vi alla både fyrbentingar och tvåbentingar älskar.  Men att han ska flytta är inte konstigt, det var ju bestämt från bör...

Av Ia Hornesjö - 13 januari 2014 06:52

Idag var blev det en massa bus och lek i snön. Sen ställde sig matte och gjorde små semlor och jag hörde att hon sa till husse att hon måste ha något fikabröd när valpspekulanterna kom. Ah, den dagen har kommit nu då jag måste lämna ifrån mig min lil...

Av Ia Hornesjö - 11 januari 2014 13:02

I dag blir killen 9 veckor och det är första gången han får prova på att leka i snö och det var en kul grej tyckte han. Det blev en liten filmsnutt till denna dag. Matte ville visa hur snäll min pappa Opus är med sitt lilla barnbarn, han får gör...

Av Ia Hornesjö - 10 januari 2014 07:17


I kväll tog matte fram våra pussel för att Xanthos skulle ha något att pyssla med, men matte, du fattar väl att även jag måste få vara med, han måste ju lära sig göra rätt. Vi hade i alla fall kul ihop och han var lika duktig som jag att leta godis i...

Av Ia Hornesjö - 8 januari 2014 09:55

Idag blev det full rulle i köket, min lilla kille blir helt exalterad när alla hundarna kommer inrusande till honom på morgoen. Han sliter och drar i allas öron och svansar, klart det inte gillas till 100% av alla, men inte bryr han sig om det, blir ...

Ovido - Quiz & Flashcards