Direktlänk till inlägg 27 december 2013

Vardag igen

Av Ia Hornesjö - 27 december 2013 07:09

Härligt, sa matte i morse när hon satt vi frukostbordet. Vadå härligt svarade husse, att helgerna är över för ett par dagar, fick han till svar. Jo så kan även jag tycka, nu kanske matte och husse hinner börja bry sig om oss igen, det har varit lite slött den senaste veckan, men nu ser vi alla fram emot ett nytt år i stället.

I går hade matte och husse sin årliga släktträff, vi blir ju rätt många i vanliga fall, men igår var det några som fattades och då blev vi bara 16 stycken, rätt okej tyckte matte som kände att det var kul att alla kunde vara samlade i samma rum.

Vad som rörde till sig lite är att Sally har börjat löpa så vi kunde inte få vara inne med öppna grindar, men det gick toppen, vi tjejer var där uppe och killarna var ute i trimrummet och alla var vi jättesnälla. Lilla Xanthos fick naturligtvis vara med och charma alla besökare.

När alla hade åkt hem så satte sig matte och hussse framför TV:n och slappade och jag fick som vanligt leka med min lilla son, eller leka ska jag väl inte säga att vi bara gör, för det är ju mycket jag måste lära honom nu innan han ska ut i stora världen.
Idag har det regnat en hel del, men det betyder ju inte att vi bara får vara inne, nej alla vi måste ju ut och då tyckte matte att det var en bra idé att låta även Xanthos springa ute i regnet och det var något han gillade, han ville inte alls gå in, så till slut tog matte honom i koppel när vi andra gick in och så gick hon lite på gatan med honom.. han är så härlig säger matte, han lyssnar till alla ljud och hälsar glatt på de som kommer. En liten filmsnutt blev det, fast det var inte lätt sa matte att både filma, hålla i koppel och hänga med på Xanthos framfart.

Sen  var även jag ute med matte och Xanthos, men då blev det ingen film, men vi träffade Berit som har min dotter Alice och då blev jag jätteglad för hon vill alltid kela med oss och bryr sig inte ett dugg om att vi hoppar fast vi är smutsiga och blöta.

Men när det svart som natten igen och matte kommer inte att lämna tomten har hon sagt.

Ha en bra kväll

Olga

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 13 januari 2014 12:35

Idag ska min lilla kille Xanthos få flytta. Det känns väl så där för oss alla tror jag, han är ju en riktig liten charmknutte som vi alla både fyrbentingar och tvåbentingar älskar.  Men att han ska flytta är inte konstigt, det var ju bestämt från bör...

Av Ia Hornesjö - 13 januari 2014 06:52

Idag var blev det en massa bus och lek i snön. Sen ställde sig matte och gjorde små semlor och jag hörde att hon sa till husse att hon måste ha något fikabröd när valpspekulanterna kom. Ah, den dagen har kommit nu då jag måste lämna ifrån mig min lil...

Av Ia Hornesjö - 11 januari 2014 13:02

I dag blir killen 9 veckor och det är första gången han får prova på att leka i snö och det var en kul grej tyckte han. Det blev en liten filmsnutt till denna dag. Matte ville visa hur snäll min pappa Opus är med sitt lilla barnbarn, han får gör...

Av Ia Hornesjö - 10 januari 2014 07:17


I kväll tog matte fram våra pussel för att Xanthos skulle ha något att pyssla med, men matte, du fattar väl att även jag måste få vara med, han måste ju lära sig göra rätt. Vi hade i alla fall kul ihop och han var lika duktig som jag att leta godis i...

Av Ia Hornesjö - 8 januari 2014 09:55

Idag blev det full rulle i köket, min lilla kille blir helt exalterad när alla hundarna kommer inrusande till honom på morgoen. Han sliter och drar i allas öron och svansar, klart det inte gillas till 100% av alla, men inte bryr han sig om det, blir ...

Ovido - Quiz & Flashcards