Direktlänk till inlägg 1 januari 2014

God fortsättning på det nya året

Av Ia Hornesjö - 1 januari 2014 09:52

Så har det nya året börjat. Matte tyckte nog att vi var lite väl morgonpigga denna dag. Vi somnade efter halv två i natt och då tyckte nog matte att vi borde kunna sova lite länge än till fem, men tji fick hon, vi var pigga då och ville ut och kissa, tyvärr så väcktes ju även Xanthos av att vi började röra på oss och då vill han inte vara kvar i sin hage. Husse var snäll och gick upp och släppte ut oss för att kissa och sedan släppte han ut Xanthos i köket och då var han nöjd i alla fall. Vi fick vår mat senare än vanligt och det gillades inte av vissa, så matte fick skynda sig upp ur sängen för att tysta ner de som skällde mest, men så när maten var uppäten så fick vi alla gå ut igen, vi tjejer på ena sidan och killarna på andra. Xanthos hade inte tid med att kissa och bajsa idag för han blev så lekfull med Nemo och jagade honom hela tiden, så när han kom in så sprang han snabbt och satte sig på köksgolvet och gjorde sina behov-.På eftermiddagen när matte var ute med Xanthos så var det kallt ute, så matte passade på att prova hans nya skinnpaj och det satt rätt bra, lite stor runt om men det växer han nog i snart.

 

Full fart var det på honom fast han hade täcke på sig och då betyder det att det sitter bra.

Vi har varit på promenad två gånger med husse och matte idag, först var det alla tre killarna, för Xanthos får inte följa med och sen var det vi fyra tjejer som fick gå samma runda som killarna hade gjort.

Matte hade tänkt att ta en runda till idag, men det blev så himla mörkt ute så hon hade ingen lust, så det fick bli tomten i stället.

Olga


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 13 januari 2014 12:35

Idag ska min lilla kille Xanthos få flytta. Det känns väl så där för oss alla tror jag, han är ju en riktig liten charmknutte som vi alla både fyrbentingar och tvåbentingar älskar.  Men att han ska flytta är inte konstigt, det var ju bestämt från bör...

Av Ia Hornesjö - 13 januari 2014 06:52

Idag var blev det en massa bus och lek i snön. Sen ställde sig matte och gjorde små semlor och jag hörde att hon sa till husse att hon måste ha något fikabröd när valpspekulanterna kom. Ah, den dagen har kommit nu då jag måste lämna ifrån mig min lil...

Av Ia Hornesjö - 11 januari 2014 13:02

I dag blir killen 9 veckor och det är första gången han får prova på att leka i snö och det var en kul grej tyckte han. Det blev en liten filmsnutt till denna dag. Matte ville visa hur snäll min pappa Opus är med sitt lilla barnbarn, han får gör...

Av Ia Hornesjö - 10 januari 2014 07:17


I kväll tog matte fram våra pussel för att Xanthos skulle ha något att pyssla med, men matte, du fattar väl att även jag måste få vara med, han måste ju lära sig göra rätt. Vi hade i alla fall kul ihop och han var lika duktig som jag att leta godis i...

Av Ia Hornesjö - 8 januari 2014 09:55

Idag blev det full rulle i köket, min lilla kille blir helt exalterad när alla hundarna kommer inrusande till honom på morgoen. Han sliter och drar i allas öron och svansar, klart det inte gillas till 100% av alla, men inte bryr han sig om det, blir ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards